Nieuwtjes en Oudjes
12 nov - ALV Stallingsgarage
Deze ALV gaat over de aanpassing van het huishoudelijk reglement m.b.t. de voorwaarden voor het plaatsen van laadpalen.
11 nov - Garage sleutel
Er komende laatste tijd iets meer klachten over niet goed werkende speedgate-sleutels (de gele tag met drukknoppen). Na 2 jaren gebruik kan het zijn dat de knoopcel vervangen moet worden. Dat kun je zelf doen. Druk je op de verkeerde knop, dan kan het enige minuten vergen voor de goede knop weer werkt. Links is IN en rechts is UIT. Voor noodgevallen staat er een telefoonnummer op de tag. Die hulpverlening is niet niet kosteloos. Defecte tags zijn in te wisselen via Vireco voor de kopers en via Vesteda voor de huurders. Het is bekend dat draadloze apparatuur van bijvoorbeeld de vuilnisauto's de werking van de de sleutels nadelig kan beïnvloeden. In dat geval loont even wachten.
28 sep - Burendag
Het is weer tijd voor burendag voor het gehele wooncomplex. Inmiddels heeft iedereen zich kunnen opgeven.
27 sep - Vaanster storingen en lekkages
Het loopt helaas de laatste tijd weer de spuigaten uit met de warmwatervoorziening van Vaanster. Alle bewoners kunnen het beste hun gram bij Vaanster halen. Zodra de termijn van geen-warmwater is overschreden, komen de getroffenen in aanmerking voor compensatie. Klachten kunnen uiteindelijk ook bij de ACM worden ingediend. De VVE en Vireco staan hier buiten. Zie ook het nieuwsbericht van 23 sept 2023. Update 3 nov. Het blijft een drama met vaak meerder keren per week geen warm water. De irritatie neemt toe richting Vaanster die zich uitput in excuses, maar daar worden bewoners en het water niet warm van.
De lekkage in de keldergang van blok 400 is in beeld en er is een verbetering doorgevoerd. De lekkage in de keldergang van blok 100 is ook in beeld, maar hier is het wachten op herstel door de aannemer. Er is een natzuiger beschikbaar via het bestuur van de VvE Hoofd.
27 sep - Garage wetsovertreders en fietsnietjes
Er komen klachten over automobilisten die in de garage te hard rijden en/of de pijlen niet volgen. Voor de duidelijkheid zijn eerst 2 richtingborden aangebracht. Mocht dat onvoldoende helpen, dan zijn andere maatregelen mogelijk. Buiten is het aantal fietsnietjes uitgebreid, zodat het ongeoorloofd stallen van fietsen in de garage en in de binnentuin kan worden tegengegaan. Regelmatig komt de gemeente fietswrakken ophalen.
1 sep - Niet goed sluitende trappenhuisdeuren
Helaas beginnen deze zware deuren wat in hun kozijnen door te hangen. Het weer is ook van invloed. Soms kan dat worden hersteld met een stelplaatje achter het scharnier. Soms plaatsen we een deurbuffer om de deur in geopende stand niet te laten aanlopen op de vloer. Andere afstellingen kunnen door OTD worden gedaan met de automatische deurdranger. Om hen efficiënt in te kunnen zetten, is het handig als bewoners dit soort problemen tijdig melden. Die komen dan op de reparatielijst. Ga a.u.b. niet zelf aanpassingen doen.
1 sep - Brandblussers
Vesteda heeft in haar woonblokken in hun kelders grote schuimblussers opgehangen. Het beleid voor het Koopdeel en de stallingsgarage is dat je bij brand en rook op de rode alarmknop drukt, zo snel mogelijk het gebouw verlaat en 112 belt. Zelf blussen door niet-ervaren bewoners, wordt afgeraden om persoonlijke veiligheidsredenen. Het mag uiteraard wel. Mocht je in de woning een blusser willen aanschaffen, overweeg dan een schuimblusser en geen poederblusser. Over nut en noodzaak van brandmelders is al veel geschreven.
1 sep - Stankoverlast
Na 2 jaren van overlast is nu aangekondigd dat er een rookmeting uitgevoerd gaat worden in de NO-kolom. Eerder onderzoek bracht geen oorzaken aan het licht. Hopelijk gaat het nu wel lukken om de bron op te sporen. De betreffende bewoners zijn geïnformeerd.Update 27 sep: er zijn geen stankklachten meer.
30 aug - Tuinspuiters gevraagd
De tuincommissie zoekt bewoners die een handje willen helpen met het besproeien van de tuin bij droogte.
29 juli - Onderhoud stallingsgarage
Regelmatig vindt er in de stallingsgarage verplicht onderhoud plaats aan de ontruimings-installatie, stuwventilatoren, brandgordijnen, speedgate, loopdeur en fietsbaan. Dat kan kortstondig leiden tot enig overlast. Ook het testen van de alarmen voor de branddetectie hoort daar bij. Op de WhatsApp groep wordt dit tijdig bekend gemaakt, zodat men er enigszins rekening mee kan houden. Meestal duurt het oponthoud maar enkele minuten. Rij niet voorbij de afzetting, want dan vertrekt de monteur voor zijn eigen veiligheid. Dat is niet kosteloos. Voor de grote poetsbeurt hangt het schoonmaakbedrijf tijdig mededelingen op de toegangsdeuren. Update 1 sep.: de 15 grote ventilatieroosters in de buitenmuren zaten behoorlijk vol met stof en zijn door de TC weer gereinigd.
29 juli - Schoorsteen
Magnus Domus heet nu Domus Valuas en zij hebben de schoorsteen laten restaureren. Er is nu meer sprake van een monument. De vleermuizen hadden tijdelijk ander onderdak gezocht.Update 27 sep: de schoorsteen is dicht gemaakt, zodat de vleermuizen op zoek zijn naar nieuwe huisvesting. De gemeente is geïnformeerd over deze opmerkelijke gang van zaken.
13 juli - Lekkende funderingen
Uiteindelijk zijn de gaten aan de NW- en ZO-kant van het wooncomplex weer gevuld. Er zijn drainagebuizen naar de sloot aangelegd. Hopelijk zijn de lekkages daarmee nu ook verholpen.
12 juli - WTW -overstort en vloerverwarming
De installateur heeft een sluitronde gedaan bij de appartementen waar de overstort van de WTW niet goed was gemonteerd. Ook zijn enkele vloerverdelers opnieuw ingeregeld.
7 juli - Straatbibliotheek-kast
De garage-bibliotheek-kast heeft een reisje gemaakt en staat weer bij de ingang van blok 300 voor een ieders leesplezier. Gelieve geen boeken op de kast te leggen.
28 juni - Deurproblemen
Als algemene deuren door het weer en doorhangen niet sluiten of gaan klemmen, dan graag dit direct doorgeven aan www.vireco.nl. Zo vermijdt u dat de monteur na werkzaamheden wordt geattendeerd op deuren die "ook" niet goed functioneren en weer terug moet komen (dat vergt extra kosten). Branddeuren die niet goed sluiten of te zwaar gaan kunnen ook worden aangepast. Deuren in de woning kunt u zelf stellen met de scharnieren.
27 juni - Lift
Dit blijft een zorgkindje. Geef storingen altijd via de alarmknop in de lift door aan de meldcentrale en zet het op de WhatsApp groep, dan weten de andere bewoners het ook. De deuren zijn extreem gevoelig voor aanraking. Gebruik daarom altijd de drukknoppen.
26 juni - Toegang thuiszorg
Inmiddels is blok200 voorzien van toegang voor thuiszorg. Ook andere zorgverlenende instanties kunnen er via de Vierstroom gebruik van maken. Voor de andere woonblokken kiest de verhuurder voor een eigen oplossing met een code op de intercom.
13 mei - Handzenders garage
Nu er alweer wat tijd is verstreken, kan het zijn dat u de batterij in de handzender moet vervangen.
13 mei - Tuin
Op de laatstgehouden ALV is besloten dat de tuinman de perkjes rondom het wooncomplex gaat aanpakken. Onder de balkons komt split. Update 11 nov.: het wordt de komende weken uitgevoerd.
13 mei - PV-panelen
Vandaag heeft de installateur de problemen met de omvormers en/of app aangepakt. Storingen kunt u alleen bij de installateur melden en dus niet bij Vireco. Zie ook de instructie die is uitgedeeld voor storingsmeldingen. Toegang tot het dak kan de monteur wel (tijdig) via www.vireco.nl regelen.
13 mei - Laadpalen
De technische commissie die onderzoek doet naar de mogelijkheid van laadpalen in de garage, maakt vorderingen. Er zijn nog wel complicerende factoren. Overigens zijn de laadpalen bij Vesteda niet voor algemeen gebruik, hoewel daar ook andere berichten over zijn. Geïnteresseerde kopers kunnen lid worden van de WhatsApp-groep E-laden Ref.groep.
13 mei - Smeerwerk
Volgens het onderhoudsschema van de aannemer moeten de sloten en scharnieren van ramen en deuren jaarlijks worden gesmeerd. De smeerploeg was zo vriendelijk om deze tijdrovende klus voor nagenoeg alle bewoners uit te voeren. We nemen aan dat de niet aangemelde appartementen door de bewoners zelf zijn gesmeerd. Ook de algemene deuren zijn onderhanden genomen. De opbrengst ging naar de pot "lief en leed".
13 mei - Binnentuin
Inmiddels blijkt de schoonspuitactie van de tegels uitstekend uit te pakken. Zodra de tegels weer iets groen uitslaan gaan we met het enzym-middel werken. Beide werkzaamheden zijn kostbaar, dus vinden die zo weinig mogelijk plaats. Gebruik zelf geen chemische middelen, ook niet de zogenaamde "ecologische groene" en beslist geen azijn. Update 1 sep.: De ergste plekken zijn weer met een hogedrukspuit schoongemaakt, maar de groene aanslag blijft snel terugkomen en hoort er dus een beetje bij.
13 mei - Brandmelding garage
De brandmeldinstallatie is nu zo gewijzigd dat het indrukken van de rode knoppen of het aanslaan van hittedetectoren, leidt tot een doormelding naar de private meldkamer. Bij brand of rook zelf de brandweer bellen blijft geboden.
7 maart - Bereikbaarheid VVE's en 'bij wie kan ik terecht' gewijzigd
Alle bewoners hebben een e-mail ontvangen met de bereikbaarheid van de de VVE's en hoe te handelen bij storingen en defecten. Het document hangt nu ook in de publicatiekast bij de brievenbussen. Het advies is om het formulier af te drukken en aan de binnenkant van de meterkast te plakken. De WhatsApp groep Jozefhof Meldpunt is gewijzigd in Bestuurs-Berichten. Alleen het bestuur kan hier berichten plaatsen. De groep Jozefhof Reactie is ongewijzigd voor belangrijke 1e meldingen en reacties. Gemiste kranten, etc. kunnen in de andere groep.
19 jan - Het dak op
Dat is voorbehouden aan personeel met valbeveiliging. Monteurs kunnen voor toegang tijdig een afspraak maken via www.vireco.nl
Berichten van 2023:
8 dec - Luchtjes en erger
Het ruikt af en toe en hier en daar niet goed in de woningen. Om een deel van de oorzaken op te lossen, zijn aanpassingen nodig in de afvoer van de WTW, die niet volgens de voorschriften was aangesloten. Recent speelde het probleem weer in hevige mate op en nu vooral in kolom N. Het is duidelijk dat hier sprake is van een ernstig probleem met de ventilatie. De aannemer is door de vele getroffen bewoners geïnformeerd en die heeft de betreffende installateur gevraagd naar een oplossing te zoeken.
16 nov - Lift
In de lift is door het bestuur een gebruiksaanwijzing opgehangen. Dit om het gebruik van de lift enigszins te verbeteren. De slinger in de railgeleiding is bekend en wordt er t.z.t. uit gehaald. Gebruik de knoppen voor de deuren en zet NIETS tussen de deur en deurpost.
16 okt - Balkonpuien
Na bezoek van de aannemer en de leverancier van de kozijnen is besloten om bij alle 38 appartementen de balkonpui op te meten om te beoordelen waar de problemen spelen. Daarna worden de probleemgevallen aangepast. Drie ernstige gevallen worden z.s.m. aangepakt. Het probleem van de tochtende kozijnen wordt voorgelegd aan een deskundige van het garantiefonds. Update dec.: helaas is het al maanden stil van de aannemer. Update 11 dec.: de bewoners hebben een kopie van de brief van de aannemer ontvangen.
27 sep - Stallingsgarage scooterplekken, handzender en afspraken
Er zijn voor scooters (niet motoren) 2 geel omrande stallingsplekken in de garage gemaakt. Deze niet te reserveren plekken kunnen uitsluitend door bewoners worden benut. Vol is vol. Er is een plek voor maximaal 5 scooters en een andere plek voor maximaal 1. Borden geven de plekken aan. Zie ook het tabblad Bereikbaarheid over gebruik van de handzender en afspraken m.b.t. de stallingsgarage. Het midden van de uitrij-detectielus is nu gemarkeerd met een gele kattenoog. Als je daar met de auto boven gaat staan, werkt de UIT-knop op je handzender. Nog veel uit-rijders negeren het rode stoplicht en veel in-rijders nemen de rechtdoor-route, beide met kans op aanrijdingsschade.
7 sep - Liftopsluiting
Het ging lang goed, maar donderdag zat er toch iemand vast in de lift. Bij toeval kwamen we er achter voordat de brandweer rigoureuze maatregelen zou treffen. Gelukkig lukte het de liftcommissie de persoon te bevrijden. Enkele leerpuntjes zijn meegenomen. Via de alarmknop de meldkamer waarschuwen, is voor wie in de lift zit de aangewezen route. Het duurde nog wel een paar uren voor de monteur het weer had opgelost. De goot van de liftdeur op uw eigen etage schoonhouden helpt storingen te voorkomen. Update: een paar dagen later bleek een bout van de binnendeur losgetrild; na een paar uren was het weer hersteld. Update: inmiddels zijn we weer een aantal storingen en een liftopsluiting verder. Het aanraken of blokkeren van de deuren is vaak de oorzaak.
3 sep - Gedoe Vaanster
Het liep zo langzamerhand de spuigaten uit met de frequente warmwaterstoringen van Vaanster. Er schijnt een boel vervangen te zijn en hopelijk kan er weer naar behoefte worden gedouched. Overigens is dit geen zaak van de VvE en dien je zelf Vaanster steeds te benaderen. Schroom daar niet mee. Je kunt anderen als eerste waarschuwen op de WhatsApp groep Jozefhof reactie. Je hoeft daar niet te melden als je wel warm water hebt. Inmiddels weet iedereen dat men ook zelf Vaanster moet bellen of een e-mail sturen. Ook dat hoef je niet meer te WhatsAppen. Wat betreft de cruciale 8 uren termijn waarna de kassa gaat rinkelen: als Vaanster meldt dat het hersteld is maar je hebt nog lang geen warm water, meldt dat gewoon, want het criterium ligt bij het afnamepunt. Update1: het heeft niet veel geholpen want bijna dagelijks is er geen of lauw warm water en bepaalt Vaanster wanneer je kunt douchen? De communicatie hierover laat ook wel te wensen over. Blijf bellen. Je kunt de QR-code op de zwarte kast scannen met je mobiel.Update2: op 12 okt. schijnt weer het e.e.a. aangepast te zijn, maar regelmatig valt de voorziening toch nog uit. Update 3: op 7 mrt. Het is al weer enige tijd zoals het hoort te zijn.
10 jul - Koffie-uurtje
Iedereen is op de hoogte gebracht wanneer het koffie-uurtje plaatsvindt en anders kun je de secretaris vragen.
16 jun - Garantietermijnen en onderhoud
De aannemer wijst een aantal verzoek-tot-herstel-meldingen af omdat de garantietermijn zou zijn afgelopen. Of dat werkelijk zo is, kun je zien in de SWK bijlage die iedereen in zijn kopersportaal heeft aangetroffen. Daar staat in dat de garantietermijn 6 jaren is, met vervolgens een lijst met uitzonderingen. Overigens een goed moment op ook de uitgedeelde Woonwijzer Appartementen er eens op na te slaan, wanneer de bewoner zelf bepaalde onderhoudstaken moet uitvoeren. Zonder onderhoud wordt het aanspraak maken op garantie namelijk lastig.
28 mrt - Tocht
Update mei: Gezien de tochtproblemen bij buitenkozijnen en balkondeuren, heeft er op 15 mei 2023 een gesprek plaatsgevonden tussen het bestuur van de VvE en de aannemer. Het wachten is op het verslag met behandelplan.
27 mrt - Luchtjes
Van de bouwkundige van een WTW onderhoudsbedrijf kregen we enkele tips over mogelijke oorzaken van vreemde luchtjes en tocht. Ze staan onder tabblad tips bij WTW en VENTILATIE. Weet dat openstaande ramen of balkondeuren de balansregeling ook kunnen verstoren, met ongewenste effecten tot gevolg.
26 jan - Bestuursmededeling
Er zijn op drie punten enkele fietsnietjes geplaatst waartegen bezoekers hun fietsen kunnen plaatsen. Vandaar dat het niet meer nodig is dat degenen die op de fiets komen, hun fiets in de binnentuin dichtbij de ingang stallen.
Ook zijn er enkele palen geplaatst zodat het voor auto's en bestelbusjes van koeriers e.d. moeilijker is geworden om het pad Jozefhof te bereiken en te verlaten.
Laat bezoekers en leveranciers (van te voren) het volgende weten:
- Stal geen fietsen in de binnentuin, maar bij de fietsnietjes (noord-west, noord-oost en zuid-west zijde van het gebouw).
- Aan het einde van de Dillenburgsingel is een ingang met een hellingbaan die ook geschikt is voor rollators, rolstoelen, steekwagens e.d.
Berichten van 2022:
6 dec - Post
Met zoveel brievenbussen is een vergissing snel gemaakt. Die is gemakkelijk te herstellen door bij het ophalen van de post, deze even na te lopen en in de juiste bus te doen. Als er veel post niet aankomt, lijkt het toch nuttig Postnl hier eens op aan te spreken. Postnl heeft een handige app die je vertelt dat er post of pakjes aan staan te komen. En dat melden we dan vlak na Sinterklaas….
22 nov - Liftbevrijding
Er zijn 4 bewoners gecertificeerd om personen uit de lift te bevrijden. Dat kan via de meldkamer van de lift of via het Jozefhof Reactie. Hun huisnummers staan op het publicatiebord in de hal BG. Je kunt die in je telefoon zetten. Let op dat in de kelder en BG meestal geen mobiele communicatie mogelijk is, maar SMS en WhatsApp soms wel.
15 nov - Olie of vet op de algemene vloeren gemorst?
Kan gebeuren. Als het olie of vet betreft moet je er wel direct zand of kattenbakkorrels op doen en een dag laten intrekken. Daarna opvegen en weggooien en als het niet weg is, www.vireco.nl waarschuwen.
15 nov - De WTW
Die grote witte kast zorgt op een efficiënte wijze voor luchtverversing. Je kunt maar beter niet aan de knoppen gaan draaien, want het is zorgvuldig ingeregeld op de woning. Bij onbalans bestaat de kans op "luchtjes" bij buren. De WTW valt niet onder de VvE.
15 nov - Thermostaten
Als de bediening van de wandthermostaten niet duidelijk is, dan helpt dit filmpje (loopt langzaam). Nachtverlaging heeft in onze woningen geen zin en is contra-efficiënt. Het kan tot 24 uur duren om de vloer volledig opgewarmd te krijgen.
1 sep - Luchtkwaliteit Jozefhof
Sinds eind augustus wordt het fijnstof in de buitenlucht van Jozefhof gemeten. De metingen zijn in te zien op: https://aqicn.org/station/@67849/. De kleuren geven aan of het goed of slecht is.
Disclaimer - Aan de informatie op deze website kunnen geen rechten worden ontleend.